torsdag 1 september 2011

Internet igen.. i alla fall ibland

Jaha.. då har jag äntligen lite internet igen. De stängde av allt internet och telefoner natten till måndag. Jag har varit väldigt isolerad i huset, kunnat ta mig förbi en del träd till mataffären, men inte så mycket mer. Strömmen är fortfarande borta och det senaste jag hörde var att den skulle förbli borta tills onsdag. Hoppas inte det stämmer! Har de senaste dagarna lagt mig mellan nio och tio på kvällen, då det varit helt mörkt och inget annat att göra. Som tur är har de en generator att ha på då och då.. så har kunnat duscha, dock väldigt snabbt. Har däremot inte kunnat träna, då jag inte vetat när jag haft möjlighet att duscha. Nu som först har jag internet.. men bara när generatorn är på. Ikväll ska jag ta mig ut till starbucks och träffa några andra au pairer.. lite annat än att bara vara i huset, så det ska bli skönt. Jag läser nästan aldrig böcker och läser ganska sakta, men har nu på dessa dagar läst slutet på en bok och läst ut en ny bok på 300 sidor med pytteliten text. Barnens skolstart skulle ha varit i onsdags (igår) men är framflyttad till tisdag nästa vecka, om strömmen kommit tillbaka då vill säga. Jag hoppas bara att strömmen ska komma tillbaka så fort som möjligt, att de ska börja skolan och jag kan börja träffa vänner igen, planera och ha lite roligare dagar än dessa. Men trädet över vägen längre ner är nu borta, vilket innebär att de jobbar mer och mer hitåt. Har ingen aning om i fall NYC kan fungera denna helg eller inte, jag vet ingenting just nu. Jag bara hoppas... men det kunde ha varit värre, utan generatorn hade det inte varit särskilt kul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar