måndag 26 september 2011

Inställd fotboll och god äppelpaj

Idag var det som sagt måndag igen. Det började väldigt bra på morgonen, barnen lyssnade så allt gick smidigt. När de hade kommit på bussen gav jag mig iväg för att spela fotboll, väl där var det en helt öde fotbollsplan som väntade. Så jag vände tillbaka hem och läste i mailen att det var inställd idag med... Bytte skor, tog fram lite musik och gav mig iväg på en joggingrunda istället. Därefter tvättade jag en del kläder som barnen samlat ihop under helgen, städade och bytte lakan. Det blev mycket jobb och jag höll mig fullt sysselsatt fram till halv tre eller något liknande. Då tog jag mig tid att skypa med mina föräldrar, det var mycket trevligt! Sedan plockade jag bara i ordning lite saker innan bussen kom. Efter skolan var det däremot inte lika smidigt.. massor av läxor, till dagen efter. Tycker lite synd om dem för de har mycket läxor och många aktviteter, men ingen direkt fritid (de aktiviteterna de har kan inte direkt räknas till fritid-kategorin). Och alla läxor de får är alltid till dagen efter.. så det lär vara något liknande imon.

Till efterrätt idag åt vi mammans nybakade äppelpaj och den var sååå god! Mormorn sa också att hon tyckte jag gör ett bra jobb här och tar hand om barnen bra. Så det var några av dagens höjdpunkter för att kompensera städningen, å andra sidan fungerar New York-helgturer bra i flera dagar för att kompensera upp mindre roliga arbetsuppgifter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar