onsdag 14 september 2011

Fotboll på tigerplan

Okej... skriver ett snabbt inlägg innan det är dags att sova. Dagen har flytit på bra och barnen hann med bussen och allt sådant. På dagen tog jag det ganska lugnt.. tvättade lite, åkte till biblioteket, skypade och kickade fotboll i trädgården. Det var för att ladda upp inför kvällens fotboll som det äntligen blivit dags för. Efter att barnen kommit hem och efter mycket om och men, tillslut gjort lite läxor så skjutsade jag dem till aktivitet. Sedan åt vi middag.. det blev amerikanska pannkakor, men små chokladbitar i. Nyttigt och mättande - inte direkt. Därefter hjälpte jag mamman lite med att baka den där kakan med Zucchini. Sedan var det dags att ta på sig lämpliga kläder för fotboll, benskydd och fotbollsskor. Det var lite som jag hade anat.. mest män där i en ålder mellan 20 och 55 om jag skulle gissa. Det var även två kvinnor i något runt 35-års åldern. Men vad gör väl det.. det var kul att spela och jag ser redan fram emot nästa gång. Vi spelade på en 11-mannaplan fast det var lite mer än elva spelare på varje lag, vilket innebar lite mindre springande.. något som behövdes då det var spel i nästan två timmar utan paus och jag dessutom spelade på mittfältet. Så det var jobbigt, men ändå fantastiskt kul. Planen var i konstgräs och det var "high school-planen".. deras lag har en tiger som maskot, så i mittcirkeln var det en stor orange tass, det var även en massa football-linjer blandat med fotbollslinjerna, så lite förvirrande. Häftigt att se en sådan plan som tillhör en high school ändå, det är precis som på film, med en massa maskotbilder på egna laget och stora läktare, varav en för hemmalaget. Får väl dra mig dit någon gång för att titta på en match.
Hur som helst en bra dag, nu är det sovdags!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar