torsdag 8 september 2011

Sovmorgon pga regn

Så idag vaknade jag och gick ner för att förbereda mackorna, precis när jag var klar ringde de från skolan för att meddela att barnen började två timmar senare. Detta berodde helt enkelt på regnovädret som pågick hela natten och något träd hade vält någonstans. Det innebär att inte bussen kan köra överallt och kan inte alla åka buss till skolan blir den skoldagen inställd eller åtminstonne ett del av dagen. Själv har jag cyklat till skolan genom ösregn och pulsat i decimeterhög snö.. men här är inte vägarna anpassade för att gå eller cykla, så skolbuss är det säkra alternativet. Eftersom bussarna dessutom är ganska gamla så kan man ju på sätt och vis förstå deras inställda skoltid... men det känns ju ändå lite löjligt att börja så sent för en regnig natt.
När de väl kommit iväg till skolan, runt elva, så läste jag lite i en bok. Sedan åt jag lunch och därefter läste jag lite till. Regnet byttes ut mot sol och jag gick en promenad med Denisse. Därefter blev det lite skype och sedan åkte jag till skolan för att hämta tjejen och skjutsa henne till aktivitet. Var tvungen att hämta henne för att hinna. När vi kom tillbaka åt vi middag och senare åkte jag till Starbucks och träffade Julia. Så vi hade en trevlig pratstund med varsin varm choklad att dricka. Skjutsade sedan hem henne och åke hem hit för att skriva detta och sedan sova. Så i helhet har dagen varit bra, men jag slutar inte förvånas av amerikaner (två timmar senare...). Imorgon är det redan fredag igen och jag satsar på en bra dag!

Bild på mig och Julia från M&M i NYC

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar