onsdag 7 september 2011

Skolstart

Så idag var det äntligen dags för barnen att gå till skolan. Båda föräldrarna var hemma på morgonen så jag fick hjälp med hur skolrutinen fungerar. Väckte barnen vid åtta, såg till att de åt frukost, fixade deras lunchväskor och såg till att de blev klara. Gick sedan ut i höstvädret, som verkar ha kommit för att stanna. Buss-stoppet har ändrats till vår infart för att vi bor i mitten av hus med barn som går i elementary school. Så det är nära och bra, men ska ändå vänta där med barnen till bussen kommer och vänta där när de kommer tillbaka. Efter en stund kom den.. den gula bussen som alltid finns med på filmer.. vinkade av barnen som gick på bussen med den superglada chauffören.
När de åkt städade jag i ordning i köket och barnens rum, åt frukost och stoppade kläder i tvättmaskinen. Sedan tog jag mig upp på crosstrainern, var lite för frusen för att ge mig ut och springa. Efter lite efterlängtad träning blev det en varm dusch, lunch och skype. Tog det helt enkelt mest lugnt och tog in hur de flesta av resten av mina jobbdagar kommer bli. Med tvätten klar och jag hade hunnit med sådant jag inte brukar gick jag vid fyra ut för att möta barnen vid bussen. De hade massor att säga, alla på samma gång. Sedan var det dags att ta tag i läxorna.. en av pojkarna hade fått tre läxor tills imorgon, bra början.. Skjutsade sedan till lite aktivitet. När vi kom tillbaka åt vi middag och sedan satte jag mig ner och läste en stund innan jag drog mig upp till mitt rum med TV och dator.
Så det har varit en bra dag.. nu handlar det bara för mig och barnen om att komma in i rutinerna, så allt blir lite enklare. Har redan frågat dem vad de vill ha för mackor till lunch imorgon, så ska fixa det innan väckning så jag inte behöver stressa.. känner mig ganska redo för en ny dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar