måndag 12 september 2011

Måndag är måndag

Idag började jag jobba vid klockan sju på morgonen och så kommer det bli framöver. Blev att plocka ur diskmaskinen, plocka iordning, förbereda deras luncher och äta min egen frukost. Vid åtta var det väckingsdags och allt gick ganska smidigt. Vid ungefär tjugo i nio gick vi ut och de åkte lite på sina sparkcyklar, innan bussen kom. Därefter hade jag fritt fram hela dagen.. tänkte att eftersom det är måndag kan jag se till att få många "tråkiga" saker gjorda. Bland annat bytte jag först barnens lakan, tvättade lite och plockade i ordning. Därefter fick det bli en joggingrunda och sedan skype med mormor. När vi lagt på åt jag lunch, städade, duschade och gick en promenad med Denisse.. sedan var klockan nästan fyra och dags att vänta på bussen. Först fick de göra lite läxor och sedan leka med grannen innan middagen. Har haft en bra dag.. men den gick snabbt och jag hade fullt upp, trots en antal "lediga" timmar.. men eftersom jag gjorde ganska mycket idag, blir morgondagen desto lugnare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar