lördag 17 september 2011

Shoppa varmt

Idag träffade jag Julia, Petra och Alice. Vi åkte tillsammans till Danbury mall (alltså köpcentret). Jag hade tänkt ta med min nya jacka, som tyvärr hade en stor, öppen söm och därmed ett hål.. packade den med kvitto och rätt påse, tog den nedför trappan, men längre kom den inte. Idag var shoppinghumöret uppe hos oss alla, men jag bestämde mig för att inte köpa något onödigt. Köpte en stickad, blå kofta på rean.. perfekt i kylan som nu kommit hit. På morgonen var det 62 farenheit i mitt rum, alltså runt 16 grader celcius. Nu har de under dagen tagit ut min air-condition ur fönstret så det kan vara stängt och hålla ute kall luft bättre.. nu har jag nästan 19 grader istället, så det är bättre. Efter en trevig runda i alla affärer så åkte vi tillbaka till Ridgefield och satte oss på Dunkin' donut och åt varsin munk. Jag åt aldrig munkar innan jag kom hit, men de är helt okej! Vi åkte sedan till Julias hus och såg på någon film som var jättekonstig och ärligt talat usel, men då blev det lite prat istället. Vi lämnade dock ganska tidigt, för att ladda inför morgondagen. Då väntar en tidig träff, för att samåka till tågstationen och därifrån vidare till New York. Det är september-träffen som är en ihopslagen träff med andra au pair grupper ifrån New York, New Jersey och Connecticut.. så ska vi som jag har fattat det vara i grupper och utföra olika uppdrag inne i NYC. Ska även försöka få  med mig jackan dit istället! Mer om morgondagens äventyr imonkväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar