lördag 17 september 2011

Frusen dag med picknik

Även denna dagen gick snabbt över. Det började med att jag vaknade upp i ett iskallt rum.. sov hela natten i långa pyjamasbyxor och tröja, duntofflor, det tunna lakanet, duntäcket och fluff-filten, allt detta utan att vara för varm. Så när jag tog mig upp på morgonen, väntade gåshud då jag klädde mig för fotboll och tog på shorts. Sedan följde morgonrutinen och det var i alla fall lite varmare nere. När barnen hoppat på bussen, packade jag de sista grejerna och gav mig iväg för att spela fotboll. Typiskt nog var vägen stängd, så jag fick ta världens omväg, men till slut kom jag fram. Detta var alltså den andra typen av fotboll jag anmält mig till (fast denna var gratis, till skillnad från den andra). Den här kallas "Ladies soccer", troligtvis för att det är mammor i 40-års åldern som spelar. Vi var totalt 8 spelare, så det blev en liten plan med fyra spelare i varje lag. Efter fem minuters spel, började de klaga på att de var trötta och för gamla för fotboll, det blev mycket skratt. En del var riktigt bra och har nog spelat i yngre år, medan några nog precis börjat.. så i sin helhet var det ganska flummigt och eftersom de alla var rädda för att skada sig, var det ingen som riktigt gick in för det och inga direkta närkamper. Så föredrar nog mer den andra fotbollen, men detta kan vara bra som ett roligt komplement.
Därefter tog jag mig en riktigt lång, varm dusch och värmde upp mig i kylan.. tvättade lite och åt lunch. Sedan blev det nästan en timmes promenad med Denisse, det är skönt och kul att ha en annan au pair boendes så nära.. vi har blivit bra vänner och brukar träffas lite då och då.. det är ju bara att korsa vägen!
När pojkarna kom tillbaka, bytte de kläder och så åkte vi direkt för att hämta tjejen från aktivitet och sedan stannade vi vid skolan för att delta i den årliga skolpickniken.. mamman mötte oss sedan där. Det var matförsäljning (pizza, hamburgare, korv) och lite småtävligar. Barnen sprang omkring och lekte med varandra och föräldrar gick omkring och pratade med varandra.. det var ganska tråkigt och dessutom kallt! Men som tur var kom Denisse dit efter ett tag, så vi kunde ändå prata med varandra.
När jag slutat jobba och vi var tillbaka hemma, så åkte jag till Starbucks för att träffa Laura, Alice och Julia - mina resvänner till Boston. V kollade lite på bussar, men det är svårt.. troligtvis kommer vi få ta tåget söder till NYC för att sedan ta en buss norr till Boston. Så det blir lite fram och tillbaka. När de stängde bytte vi till Dunkin'donut och jag köpte mig en underbart god coffe roll.. lite åt bullhållet..
Imon blir det Danbury mall! Nu ska jag krypa ner under mitt tjocka lager av filtar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar