söndag 11 september 2011

Datum med djupa sår

Detta blir då det riktiga inlägget för idag.. söndag. Och just eftersom det var söndag så började jag med en liten sovmorgon efter den sena kvällen. Därefter gav jag mig iväg till kyrkan på möte. Det var en bra predikan, som relaterade lite till elfte september... om vad Jesus skulle sagt om det.. så lite om katastrofer och sådant, med punkter i fel sätt att se på katasrofer och punkter om vad tragedier ska påminna oss om. Efter detta blev det en trevlig pratstund i källaren och sedan tillbaka hem. Då blev det tid för lite skype, lunch, läsning och lite mera skype. Jag jobbade även i ungefär en timme då föräldrarna behövde göra något ärende, men det var som sagt inte så länge. Så denna dag har varit som många andra av mina söndagar - lugn och avkopplande.
 Vid middagen undrade föräldrarna om gårdagen och jag berättade om roliga saker vi gjorde och sa.. för varje dag som går känner jag mig mer och mer hemma i familjen och de vill verkligen att jag ska känna mig som en familjemedlem. Vilket jag tycker är bra, de är verkligen omtänksamma!

För övrigt var det idag tio år sedan attackerna den 11 september och det har i USA och säkert även i många andra länder handlat mycket om att minnas och tänka på det som hände. Många minnesceremonier har hållits och de har pratat mycket om det på radio och TV. Såg igår på main street att de hade satt upp flaggor längs hela vägen inför en ceremoni som skulle hållas idag. "Nine-eleven" är ett datum som blivit av stor vikt och som alltid kommer minnas. När man hör amerikaner prata om det så inser man spåren det har satt.

Imorgon är det dags för måndag och ny arbetsvecka, jag känner mig ändå ganska laddad. Detta blir första hela veckan med barnen i skolan och deras aktiviteter startar, så nu får jag se vad det innebär med det nya "en vanlig vecka".

1 kommentar:

  1. Tänk att det var 10 år sedan jag var utomlands med min familj. Jga ju utmlands då detta hände i new york

    SvaraRadera