onsdag 28 september 2011

Aprilväder i september

Idag kunde jag liksom igår gå i shorts och linne och ändå vara varm. För någon vecka sedan var det iskallt och man fick ta på sig både tjocktröja och jacka... lustigt väder, det skiftar bara sådär. Mamman förvarnade mig och sa att september brukade gå upp och ner, men räknades lite som sommar här... när kylan kom trodde jag ändå inte riktigt på att det verkligen skulle bli varmt igen. Fast det är inte så skön värme, utan mer sådär kvavt och fuktigt i luften. Gick en promenad idag i flip-flop bland nedfallna löv, konstig känsla.

Annars idag var det en vanlig morgon som gick bra.. förutom att disken i diskmaskinen inte blivit ren så jag fick stå och handdiska typ hälften av allt som var där... När barnen åkt till skolan kollade jag deras rum och plockade iordning lite, åt en sen frukost och åkte sedan för att lämna in något papper till skolan och för att handla några grejer. Efter det gick jag och Denisse en promenad, sedan blev det en kort vila.. saknar lite mina sovstunder som jag brukade ha på bussen. Sedan blev det lunch, skype, jag läste lite och det var sedan dags att möta barnen vid bussen. Ta sig igenom hemläxorna och sedan skjutsa till aktivitet. I bilen hade vi lite svenska-lektion, så de lärde sig att räkna till tio på svenska. Det var något den förra au pairen i och för sig också lärde dem men det har de redan glömt bort... Efter middagen åkte jag för att spela fotboll, vilket var lika kul som vanligt.. jobbigt men superkul! Nu är det hög tid att sova så jag orkar upp imorgon. Godnatt - eller godmorgon för de som går upp tidigt i Sverige!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar