lördag 3 september 2011

Ström igen!

Idag var en ganska så lugn dag. Föräldrarna var hemma, men de hade ganska mycket att göra så jag tog fortfarande hand om barnen.. men när de är hemma får man ju lite hjälp. På förmiddagen var typ alla barn på gatan över hos grannarna för de har en studsmatta, så där var även barnen jag tar hand om. Passade på att prata lite med den mexikanska au pairen, hennes värdbarn hade också lockats av att hoppa lite på studsmattan. Pappan brände grenar sedan stormen och erbjöd oss att göra s'mores. Så mitt under arbetstimmarna blev det istället lite grillad marshmallows och trevlig pratstund. Barnen höll sig ganska aktiva själva idag, med studsmattan, cykling och TV-spel.. så jag fick hjälpa till med lunchen och ha koll på dem, men som sagt var det ganska lugnt.
Män i gula jackor, med stora bilar, arbetade lite här och var på gatan hela dagen och de lovade att ge oss ström igen inom kort.
Efter middagen så gav jag mig iväg till Starbucks för att möta upp med några vänner. Fick då ett sms från mamman att strömmen var tillbaka och det var lycka! Så jag träffade Alice, Laura och Linda och vi tog oss till mataffären för att köpa glass och hyra en film. Vi åkte sedan till Laura och tittade på filmen.. tror den hette "The beast" men jag är inte säker. Det var väldigt trevligt. Bestämde även att det blir NYC imon, vilket jag ser fram emot. Vi ska åka ganska tidigt dock så jag borde ha lagt mig för ett tag sedan, men att kunna hålla sig vaken med lampan tänd och datorn på kändes ovanligt bra efter nästan en vecka med supertidiga nätter... det konstiga är att trots att jag har sovit så mycket mer, har jag inte varit piggare utan bara likadan som alltid, så jag antar att det är okej med en sen kväll nu. Nästa inlägg blir kanske lite om morgondagens äventyr...
New York here I come!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar