söndag 4 september 2011

Hallå awesome day!!

Idag var det en riktigt bra dag, sådär för att fira att allt gått tillbaka till "vanligt" igen efter stormen. Tog ett tidigt tåg till NYC tillsammans med Julia, Alice och Linda. Väl inne i den stora staden gick vi omkring lite, fotade och bara tog det lugnt. Sedan drog vi oss mer mot Times Square, med alla stora bildskärmar. De hade även en "American Eagle Outfitters" där (en bra klädaffär).. de hade dessutom 40% på allt därinne. Så jag köpte mig en tröja som jag sett i en mindre affär med samma namn i köpcentret.. bara det att nu kunde jag äntligen köpa den lite billigare. Då hände det.. jag såg en jacka som klickade med mig direkt. Tack vare de 40% ansåg jag att det var okej, så nu har jag en mörkblå höst-/vårjacka. Vi gick även in i M&M affären som var i tre våningar. Hur häftig som helst.. stora rör i färgordning, så man kan köpa de i lösvikt i de färger man vill ha. Var tvungen att köpa lite, bara för att... Jag glömde nämna det bästa av allt från American Eagle-affären.. när man handlade där, kunde man visa sitt kvitto och bli tagen på bild. Bara några minuter senare var den bilden uppe på den stora TV-skärmen utanför.. mitt i Times Square (i hela 15 sekunder). Vi gick därefter mot Central Park och köpte lunch att äta där. Vi satt sedan och kopplade av lite, tog foton vid en fin bro och hade det bra i det varma men ändå behagliga vädret.
Eftersom Linda skulle jobba och allas ben var trötta bestämde vi oss för att ta tåget tillbaka. Vi var lite väl optimistiska angående gångtiden mellan central park och grand central, vilket resulterade i fyra springandes tjejer genom New Yorks gator. Hur som helst hann vi precis med tåget och fick där tid att slappna av. Någon av de andra sa något på tyska när vi gick på och för att få plats fick jag sitta på raden framför dem.. det satt en man där som hade hört deras tyska och frågade mig varifrån jag kom. När jag svarade Sverige, så började han prata och det visade sig att han hade vänner där, har varit där och är otroligt imponerad av Stockholm. Sedan började han prata flytande tyska med de andra och berättade att han bott där i några år. Jag undrar när jag kommer sluta förundras av amerikaners sociala förmåga...

Väl tillbaka skjutsade vi hem Linda, handlade pasta och åkte till Julia. Där såg vi först på filmen "must love dogs", sedan blev det pasta till middag och därefter såg vi filmen "Uptown girls". Sjukt lyckad dag! Vi har haft riktigt roligt tillsammans.

Lite bilder.. men fler kommer










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar