söndag 11 september 2011

Bowling, film och skratt

Så här kommer den lite sena uppdateringen:

Gårdagen var alltså en väldigt lyckad dag. Jag träffade de andra tjejerna vid starbucks runt halv ett och sedan samåkte vi till Norwalk (en stad i närheten) för att spela bowling. Vi spelade två rundor och den första vann jag med 115 poäng, gången efter vann Petra med 116... så totalt får jag väl erkänna mig besegrad. Det var länge sen jag höll i ett bowlingklot, men här spelar man tydligen med räckerna uppe, så då blir det ju lite enklare. Efter en rolig stund i den stora bowlinghallen (typ 40 banor) så åkte vi till Donken och åt sen lunch. Därefter drog vi oss tillbaka till Ridgefield för att bara hänga lite. Vi gick bland annat och kollade lite på main street och upptäckte att det finns ett subway mitt inne i centrum. Vi tog oss även en tur till mataffären för att köpa ris blandat med grönsaker - som man bara stoppar i micron och sedan är det klart. Vi hyrde även en film och det blev visst en paket kakor i matpåsen också. De andra var tvugna att jobba eller hade andra saker att göra så jag och Julia åkte hem till mig. Vi "lagade mat" och åt.. alltså stoppade rispåsarna i micron och hällde upp det på tallrikar, men det var väldigt gott. Sedan drog vi oss upp till mitt rum för att starta filmen, när Carl hörde av sig.. en svensk au pair som skulle varit med och bowlat men sedan inte kunde. Så vi bestämde att han och Patrick (tysk au pair) också skulle komma till filmen. Så medan vi väntade åt vi kakor och de var goda, så vi åt lite för många... efter mycket hit och dit ringde vi dem och de sa att de nästan var här, så med lite magont från kakorna gick vi ut och väntade. Där mitt på vägen i mörkret var det en bil som höll på att backa och köra fram och tillbaka.. det var dem och jag o Julia höll på att skratta sönder oss.. så då fick vi ont i magen av skratt istället. Sedan såg vi på filmen som inte var särskilt bra, men efter den började vi prata om språk och dialekter... Det var nämligen så att när jag pratade svenska med carl i telefonen så började julia skratta supermycket och sedan sa hon att vi lät som telletubbies när vi pratar svenska. Så det blev massor av skratt och vi hade en lyckad kväll. Runt halv två så lämnade de huset, för att försöka hitta sin väg hem. Men som sagt blev det en lyckad dag som utnyttjades ända till sena timmar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar