lördag 10 september 2011

Potatis

Idag vaknade jag upp och tog på mig joggingbyxor och slappkläder. Gick sedan ner och fixade så mycket jag kunde med deras luncher, åt frukost, väckte barnen och hjälpte dem med deras frukost. Allting gick bra, alla åt frukost och alla fick med sig sin lunch till skolan. Så vid nio när bussen hade gått var jag lite ledig. Först plockade jag i ordning från frukosten, kollade deras rum och badrum. Sedan tog jag mig en springrunda. Efter det skypade jag, städade lite och tog även tag i en del tvätt. Utöver detta hann jag även med att åka och köpa en minitårta till Denisse, som fyllde år idag. Så vi åt tårta tillsammans innan barnen kom tillbaka från skolan. När de kom tillbaka tog jag hand om dem i ungefär 45 minuter, sedan åkte hela familjen ut med båten. Detta innebar att jag fick laga min egen middag.. vi hade kött över från dagen innan, så jag valde att koka potatis och sedan steka potatis, morötter och kött tillsammans. Det blev gott, har inte ätit potatis i sådan (för mig) vanlig form här förut.. de har alltid en slags potatismos om de har potatis, så det är annorlunda.
Åkte sedan till Starbucks för att träffa Julia och Alice. Vi satt där med varsin varm choklad och tittade lite på resor till Boston, på Julias laptop. Det satt två andra tjejer två bord bort som visade sig vara nykomna au pairer i Ridgefield, en av dem från Sverige. Så vi började prata med dem och när starbucks stängde vid halv tio så gick vi istället till dunkin' donut och satt där och pratade. Det finns inte jättemycket att göra här på ledig tid, så imorgon kanske vi ska åka till staden Norwalk som ligger ganska nära och där ska vi bowla. Hoppas det blir bra!

1 kommentar:

  1. Nu låter det som om du har fullt upp och mycket roligt :D <3

    SvaraRadera