torsdag 15 september 2011

Stressmiddag och snabb dag

Igår var jag alldeles för trött för att skriva och dessutom strulade internet. Så jag börjar väl med gårdagen. Den nya morgonrutinen gick bra och barnen gick på bussen, färdiga och klara när den kom. Sedan tog jag mig ut på en liten joggingtur, duschade och tog det lite lugnt. Sedan åkte jag till affären och köpte skinka och creme fraiche (stavning?). Jag skulle nämligen laga mat innan barnen hade aktiviteter. Tyvärr var bussen sen och jag var tvungen att vänta på barnen där ute, så det blev stressigt matlagande, men jag fick ihop till pasta och skinksås som blev väldigt gott. Saknade några kryddor i skåpet och hade inte riktigt tid att göra såsen tjockare.. men men, barnen gillade maten ändå, även om de såg lite skeptiska ut när de såg såsen först. Sedan var det som sagt en del aktiviteter och därefter drog jag mig till Starbucks för att träffa några vänner och vi hade en trevlig kväll.

Idag var det samma morgonrutin och både jag och barnen börjar komma in i den nu. På morgonen var det ganska varmt, men sedan blev det bara kallare och kallare och jag har återigen efter några varma dagar upplevt höstkylan. Tänkte ha en lugn dag, men den gick så snabbt så jag hann inte med så mycket. Städade först, skypade och åt lunch. Sedan blev det lite chattande på facebook angående Boston-turen jag och några au pair-vänner ska åka på i oktober. Så nu är boendet fixat och vi ska fixa med bussen imon.. spännande!! Gick även en promenad med Denisse och sedan åkte jag till affären och handlade åt mamman. Därefter var det dags att möta barnen vid bussen, hjälpa dem med läxorna och framför allt se till att de gjorde dem. Därefter fick de spela lite TV-spel innan vi alla åt middag. Fick även jobba en timme efter middag och då lekte vi hundar... Ligger nu under duntäcket, med tofflor på fötterna, för att hålla värmen, samtidigt som jag ser på high school musical och sitter vid datorn. Börjar bli dags att sova snart.

1 kommentar:

  1. vad mysigt! ni kommer få det toppen i boston :) när i oktober? över din födelsedag? :P

    SvaraRadera