torsdag 22 september 2011

Tvätta tvätta - onsdag

Även igår blev det en sen kväll, så här kommer en liten updatering från gårdagen.
När barnen hade gått på bussen på morgonen så gav jag mig ut på en joggingrunda. Pappan jobbade hemifrån igår och när jag kom tillbaka så lämnade tvättmaskinsreparatören huset, tvättmaskinen som har strulat en massa (och inte fungerat senaste veckan) var nu i toppform. Så då var det dags att ta tag i tvätten som samlats på hög.. bland annat alla lakan och barnens, men även mina kläder. Totalt tvättade jag tre omgångar, så det var min sysselsättning under dagen. Det är som ur är ändå ganska enkelt, för här torkar de allt i torktumlaren och de stryker inget.. konstigt nog blir nästan inget skrynkligt ändå.

På eftermiddagen hade barnen lite aktiviteter och på kvällen åt vi någon god soppa som mamman hade gjort. Därefter gav jag mig iväg för att träffa några från kyrkan, som jag träffade förut en kväll med. Vi hade det trevligt även denna gången och det blev ännu ett nytt sällskapsspel att lära sig. Det hette apples and apples. Det gick ut på att alla hade sju röda kort med substantiv och en person tog ett grönt kort med ett adjektiv. Sedan skulle alla andra välja ett av sina röda kort som passade eller fick en rolig kombination med adjektivet och personen med det gröna kortet fick välja det bästa röda. Den med det bästa fick då det gröna kortet som en poäng. Hur som helst bestämde vi mitt i allt att köra en "blind round" så alla la in ett rött kort innan vi läste det gröna. Jag hade Americans som kort och la in det... adjektivet blev ett ord som betyder ungefär mycket illaluktande. Lyckat... det blev i alla fall mycket skratt och jag fick poängen. Det var en bra kväll.

Dagens inlägg får komma senare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar