fredag 30 september 2011

Boston resan är bokad o väntar

Jag börjar väl med att skriva lite kort om gårdagen. På morognen efter att barnen gått på bussen och jag kollat deras rum, badrum och plockat i ordning sådant som behövdes, så åkte jag till Dunkin' Donut. Där träffade jag Julia och vi hade en trevlig pratstund. Sedan följde jag med henne till affären för hon skulle handla (storhandlingen) åt sin värdfamilj.. fattar inte hur mycket grejer det var! Åkte sedan tillbaka och tiden rann iväg innan det var kväll. Efter middagen åkte jag till Starbucks för att träffa bland annat Alice och Julia, även några mer au pairer var där. Vi bokade äntligen bussbiljetter till Boston och nu är det bara 2 veckor kvar, spännande!

Somnade just och fick ihop 5 rader med boksvaten f... okej en snabb sammanfattning om idag:
Det är en judisk högtid, vilket innebär att alla barn (från de flests skolorna) har haft dagen ledig. Medan pojkarna var iväg på ett födelsedagskalas hade tjejen en kompis över. De skrattade och hade kul tillsammans. När mamman kom tillbaka med pojkarna, kilade de genast över till grannen. Då passade jag på att baka mufins med tjejen. Vi gjorde först en sats med äpplen inuti och sedan en med chokladbitar o mandel inutu. Efteråt gömde vi dem för att sedan imorgon kunna ge dem som present till pappan. På kvällen blev det lite fotboll.. det har regnat under dagen i dag och då spelar man inte sport här.. hur som helt åkte jag dit och vi va väl runt 8-10 personer, så vi spelade på småmål. Men det var väldigt roligt. Nu ska jag som sagt sova

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar