lördag 1 oktober 2011

Födelsedags fixande!

Idag var det som sagt pappans födelsedag. Mamman hade redan innan någon annan kom ner, varit nere oc tagit fram muffinsen och det hemgjorde kortet. Detta gjorde pappa väldigt glad innan jobbet. Det gick även bra med barnen på morgonen och idag var det skola igen. Så när de kommit på bussen, gav jag mig ut på en springrunda. Det var skönt! Därefter duschade jag och sedan tog jag det ganska så lugnt. Åt soppa till lunch med morfäräldrarna och mamman (som tagit en dag ledig för att umgås med sina föräldarar).

När bussen kom hade de alla lite aktiviteter först, så jag hjälpte till med lite småsaker i köket. Sedan åkte jag för att hämta tjejen. När vi alla var samlade hemma igen så åt vi middag tillsammans och pappan öppnade sina presenter.Han blev glad för boken, så jag antar att de var en bra grej att ge. Efter det kom några av grannarna över för att gratta pappan, då sjöng vi och sedan var det dags för tårta. En god tårta med massor av choklad inuti och utanpå.. det var en riktigt stor tårta, så jag tror det finns mer kvar i kylskåpet". Nu har alla gått hem och det är ytterligare en kväll då jag är trött. Ska sova nu och imorogn kan jag sova ut lite på morgonen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar