torsdag 20 oktober 2011

"She gave us popcorn"

Idag var det torsdag igen och därmed städdag. Men först, när tvätten var i maskinen, unnade jag mig en extra sovstund. Sedan bytte jag mina egna lakan, städade, tvättade, fixade lite lunch, vek tvätt och sedan var dagens hushållssysslor gjorda. Då gick jag en promenad med Denisse, idag har det varit mestadels en fin höstdag. Efter promenaden så skypade jag med mina föräldrar, utan skype hade det inte funkat här! Jag skulle gå och kolla en sak i källaren åt mamman, innan bussen kom.. men när jag kom upp vid 16.08 hörde jag bussen utanför och fick springa ut för att möta barnen (egentligen är ju busstoppet precis utanför, men som sagt är amerikanare lite överbeskyddande ibland så det är bäst att möta dem). Vanligtvis kommer inte bussen förrän tjugo över och ibland inte förrän halv.. så den var tidig idag. Då blev det dags för den dagliga läx-kampen, som trots allt gick ganska smidigt. Sedan skjutsade jag dem till aktiviteter och när vi kom hem var föräldrarna hemma. Vi åt sedan taco till middag och efter det har jag bara tagit det lugnt..funderar på att borsta tänderna nu och för en gångs skull lägga mig tidigt!

Igår sa tjejen helt ifrån ingenstans att den förra au pairen var den snällaste av alla, för hon packade popcorn och choklad till dem för snack. Så nu vet jag vad jag ska göra för att bli mer omtyckt av barnen (inte så populärt hos föräldrarna)... men jag vet inte om jag är så snäll, frukt är ju gott! Fast varje dag har de med sig två nyttiga och två onyttiga snack.. så typ lite chips/ostbollar/småkakor/kex... räknas som onyttigt och frukt, youghurt och grönsaker räknas till nyttigt. Så popcorn istället för chips är väl egentligen nyttigare, om det inte vore för att de är så smöriga... Hur som helst, rolig kommentar - att hon bestämmer snällheten efter snack-packandet. Jag känner att jag tjatar om frukt och nyttiga snack varje dag, så på den skalan ligger jag kanske inte i topp. Men hon har nog andra bedömningspunkter med! Haha.. lite flummigt torsdags funderande där.
Imon är det fredag, känns bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar