tisdag 11 oktober 2011

Columbus day o studiedag

Barnen har haft en lång helg med Columbus day igår och studiedag idag. Det har inneburit mer jobb för mig, två heldagar. Igår så åkte vi och såg på bio, såg "Dolphine tale" i 3D, en ganska så bra film. Efter denna film, som var ganska lång, åkte vi och handlade lite. Därefter blev det lunch och sedan den vanliga måndagsstädningen. Hade även lakanbyte och tvätt, men fick ta det lite allteftersom för barnen var ju hemma. Det var fint väder så vi var ute och tjejen åkte inlines, pojkarna lekt med grannen. Efter en del frisk luft var det dags att skjutsa till aktiviteter. Efter en lång jobbdag (7-19.30) så åt vi middag och hade äppelpaj till efterrätt. Sedan åkte jag och träffade Alice på starbucks och vi pratade bland annat om en eventuell resa vi ska göra. Efter detta kom jag hem och somnade nästan direkt.

Idag var mamman hemma så jag fick en kort sovmorgon, sedan åkte vi iväg för de hade tandläkartid och läkarbesök. Vi åkte även och storhandlade lite, så det blev en heldag iväg från huset. Sedan på kvällen blev det skjuts till aktiviteter igen. Nu har vi ätit middag och snart är det fotboll. Imorgon väntar en ny skoldag och lite mer vila för mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar