måndag 24 oktober 2011

Pumpa-skärning o annat skoj

Igår så var jag först i kyrkan. Därefter åkte jag hem, åt lunch och blev sedan hämtad för att åka till Norwalk där vi skulle skära pumpor. Det var med mina vänner från kyrkan och vi var hemma i ett pars hus. Jag fick en pumpa av min värdfamilj, en stor pumpa! Så jag tog med den och sedan började vi skära och styra. Först ta av locket och sedan gröp ut, innan man kan börja med mönstret. Jag gjorde en klassisk variant, kanske för att jag inte direkt har någon vana av att skära pumpor... men det gick bra och jag är nöjd med mitt resultat! Under tiden hade vi lite snack och satt och pratade om allt möjligt. Sedan gick vi in för att spela det där spelet när man förklarar ord och fraser, det var kul.. men som sagt, med engelska som andraspåk är det inte det lättaste. Efter det så beställde vi pizza och åt av den medan vi såg på en film. Tror den hette "What about Bob", en komedi från 80-talet.. i alla fall väldigt rolig. Söndagen var helt klart lyckad och jag hade en rolig dag.

Idag var mindre kul, men jag levde lite på gårdagen.. det var måndag - alltså lakanbyte, tvätt och städning. Tog mig även en timmes löprunda så jag har haft fullt upp, men ändå en helt okej dag för att vara måndag!





Allas mästerverk, min är den stora i mitten.

1 kommentar: