söndag 2 oktober 2011

Så det är alltså en strike

Idag tog jag mig en liten sovmorgon. Sedan gav jag mig av till kyrkan. Efter ett bra möte var det lunch i källaren, det var lasagne och till efterrätt fanns det både äppelpaj och pumpapaj. Jag höll mig till äppelpajen som var riktigt god. Så det var alltså en trevlig lunch med bra sällskap och många skratt. Efter lunchen hölls lite information om kyrkan och så.. lunchen var menad för att lite "nyare" personer skulle få veta mer om kyrkan, så det var bra.
Därefter blev det skype.
Sedan hade pojkarna baseballmatch och jag bestämde mig för att följa med och titta och heja lite. Jag kan ju erkänna att jag inte riktigt förstod allt och att jag tycker sporten är ganska tråkig att titta på.. men jag lärde mig vad en strike är och lite om hur man räknar poäng och när man byter ute och inne. Tyvärr förlorade dem, men pojkarna var duktiga och gjorde ett bra jobb.
Efter det blev det lite rester till middag och till efterrätt blev det rester från pappans födelsedagstårta. En stor bit av den riktigt chokladiga tårtan var inte helt fel och säkert inte helt kalorifri heller. Men vad gör väl det... imon ska jag troligtvis ta mig ut på en springrunda i alla fall. Det är ju halva grejen med tårtor.. att äta det som blivit över dagarna efteråt.. I alla fall sitter jag och tittar på resor. Funderar på att använda en av de 2 semesterveckor jag får under året, i vinter för att åka till en varm plats.. vi får väl se hur det blir med det. Nu är det snart läggdags.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar