söndag 9 oktober 2011

Födelsedag långt hemifrån

Igår var det alltså dags att bli ett år äldre.. nitton, ganska tråkig ålder mitt emellan - men en födelsedag är alltid en födelsedag. Faktiskt började firandet redan i fredags kväll, vilket faktiskt var efter tolv på natten i svensk tid, så egentligen kan man ju säga att det var min födelsedag redan då... Familjen tog med mig till en restaurang och vi åt middag där tillsammans. Sedan åkte vi hem och jag fick vänta i vardagsrummet. En av pojkarna kom och hämtade mig, höll för mina ögon och ledde mig ut till köket. Då sjöng de för mig och på bordet stod en tårta och några paket. Jag blåste ut ljuset.. eller egentligen tror jag att en av pojkarna som stod bredvid mig hann blåsa ut det innan. Det var en god tårta och medan vi åt av den så öppnade jag mina paket. Fick en mugg, en springtröja, en tröja som det står ridgefield på, reflexband för när jag springer eller går i mörkret, ett kort och presentkort på bio. Så det var en hel del grejer. Efter detta firande med familjen åkte jag för att se en bio med Julia, Laura och Alice. Vi såg Real Steal, en film om stora robotar som folk tävlar med i boxning och tjänar pengar på... lite väl mycket robot-aktig för min del, men ändå en väldigt gulig film. Så jag tyckte den var bra. Någon gång under filmens gång gick det över tolvslaget och då fick jag grattiskramar av mina vänner inne i biosalongen. Kom hem sent och gjorde mig sedan iordning för att sova, då såg jag att datorn var på.. så ringde upp och skypade med mamma och pappa vid halv tre på natten (min tid, morgon för dem). Sedan sov jag ett tag. Gick ner på morgonen och de sa grattis igen. Till frukost blev det en macka och sedan tre små bitar tårta, en från varje sort jag fått. (Den från de i kyrkan, fick en av Denisse på fredagen och sedan den från familjen). Har aldrig börjat en födelsedag med tre sorters tårta förut.. Med denna nyttiga frukost i magen så blev det lite mer skype och öppnande av paket hemifrån. Sedan begav jag mig mot Starbucks för att träffa mina vänner. Jag fick av dem en kakpaket, presentkort på starbucks och en utskriven bild på oss tillsammans. Vi pratade lite och sedan åkte jag och Alice (de andra skulle jobba) till NYC. Där gick vi omkring lite, tittade i en del affärer och så. Vi gick först på 5th avenue och sedan till Times Square och stannade där tills det var mörkt - häftig känsla. Vi tog även en ny bild till TV-skärmen på American Eagle... med texten "Happy Birthday Frida". Efter en härlig eftermiddag och kväll i New York tog vi tåget tillbaka och träffade Julia en stund på Dunkin' donut. Vi pratade om lite allt möjligt ända tills sista minuten av min födelsedag. Sedan var det en trött Frida som åkte hem efter en toppenbra födelsedag.

Idag var jag i kyrkan, sedan skypade jag i två timmar och efter det träffade jag Julia och Laura.. vi tog bland annat lite bilder vid stat-gränsen. Alltså på New York-skylten och på Connecticut-skylten. Det har varit strålande sol och riktigt fint väder hela helgen, det gillas.
Helt klart en lyckad helg och nu är jag dessutom ett år äldre!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar