onsdag 5 oktober 2011

Överraskad med tårta

Idag efter att barnen kommit till skolan så tog jag mig en kort vilostund. Därefter bytte jag mina egna lakan, kollade till barnens rum och badrum. Jag var väldigt frusen, då de gillar att ha det kallt inomhus.. så för att få upp värmen gav jag mig ut på en joggingtur, det hjälpte. Det var dessutom soligt och fint ute, så det var bara bra! För att hålla värmen blev det sedan en varm dusch. Jag tvättade lite av mina egna grejer, åt lunch, satt vid datorn, tog en bulle och runt kvart över tre var jag tvungen att åka. Det var nämligen nästan helt tomt på bensin i bilen, så jag fick ta en omväg och tanka på väg till skolan. Jag lovade att hjälpa till som "gästande mamma" i tjejens scoutgrupp, då mamman inte kunde komma ifrån jobbet tidigare. Så tolv tjejer precis efter skolan, med en mammaledare som inte kunde säga ifrån och så jag. Det var en lång timme och det blev inte så mycket gjort.. men jag var där i alla fall och hjälpte till.

Senare åkte jag iväg till "small group" med de från kyrkan.. kom dit lite senare än vi bestämt för at jag fick jobba lite längre än jag trodde. Men det gjorde inget, de hade ändå inte börjat. Så när jag står och pratar lite med dem, så kommer en av dem in i köket med en fin, hembakad tårta och en massa ljus uppepå.. till detta sjöng de även "happy birthday - sången". Så jag fick blåsa och skära första biten. Den var god och jag blev verkligen överraskad, det var så snällt av dem! Vi hade sedan en bra kväll tillsammans och när den var över fick jag även med mig en bit tårta hem. Det blev alltså en lyckad kväll, med en väldigt fin överraskning från vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar