söndag 2 oktober 2011

Halloween-dekoration

Idag var det som ni säkert vet den första oktober. Här har det efter en regning natt varit uppehåll och en fin, men ganska kall dag. Tror höstkylan har dragit in här nu.. men som jag tidigare märkt ska man inte dra sådana slutsatser i förväg. Eftersom oktober börjat, blev det också lite halloween-pynt utanför huset.

Jag träffade Julia och Alice för att ta en sväng till köpcentret. Jag som egentligen inte skulle handla något, lämnade köpcentret med två påsar.. Jag köpte en söt, vit kofta på Abercrombie & Fitch och så blev det en billabong-hood. Jag är mycket nöjd med dessa inköp och sitter just nu i min nya sköna tröja, som snart ska bytas mot pyjamas för det börjar bli sent...
Efter köpcentret åkte jag och Julia och hyrde 2 filmer, sedan åkte vi till mig. Den första filmen vi såg var om Justin Biebers resa från icke-känd till några youtube-klipp till känd. Lite intressant, men inte direkt någon bra film.. det var mer som en doumentär. Den andra filmen hette "American loser" och det var precis vad filmen var.. det skulle vara en komedi, men vi skrattade inte ens en gång. Det blev alltså ett ganska misslyckat filmval även denna gång. Men med en dålig film så kan man prata mer istället.
Hur som helst när vi kom upp i mitt rum, när vi kom tillbaka hit, så möttes jag av lite pappersspöken hängandes över sängen, pump-girlanger runt spegeln och bokhyllan och även små papper/plats "lappar" i pumpform, som var spridda över min säng och placerade på min dator i ett fint mönster. Så eftersom halloween är den 31 oktober, kommer allt detta vara framme i minst 30 dagar.. på starbucks och dunkin'donut har de muffins och kaffedrickor med pumpa i olika form som ingrediens. Halloween är verkligen speiellt och stort här och det ska bli roligt att fira det och se vilken skillnad det är not Sverige.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar