torsdag 27 oktober 2011

Brinnande hett och snö

Passar väl på att kompensera bristen på uppdateringar mer att göra en extra idag... tvätten blev i alla fall klar och vikt, sedan blev det en kort skype och fika innan jag hämtade barnen i skolan. En av pojkarna spelar bas (alltså inte elbas utan en stor riktig bas) och en gång i månaden måste han ta med sin egen till skolan.. och det är ju inte så smidigt att ta den på bussen. Sedan blev det lite läxor för att hinna med födelsedagsfirandet efteråt. När föräldrarna var hemma så åkte vi iväg för att äta middag. Det var typ en sportrestaurang med massor av stora tv-skärmar med basket, ishockey, fotboll, baseball... jag åt en cheeseburgare. Vi beställde även kyckling i olika såser till bordet för alla... de var på en tallrik och i varje hörn satt en liten lapp om hur stark kyckligen var. Jag såg inte det förrän efter att jag hade lyckats ta en kycklingbit som såg fin ut, delat den i mitten och stoppat den direkt i munnen. Det var det starkaste jag någonsin har ätit, det kändes som att det brann i min mun och det försvann inte.. hemsk känsla! Och nej.. jag åt inte den andra halvan av kycklingbiten. Så nästa gång ska jag titta en extra gång innan jag stoppar något sådant i munnen eller inte ens testa.. Samtidigt som detta hände så började det snöa ute, det var blandat med regn och la sig aldrig på marken.. men ändå, säsongens första snöflingor!

När vi kom hem blev det paketöppning och tårta - eller det var egentligen chokladpaj - mycket god i alla fall. Pojkarna verkade nöjda med sina presenter. Mitt rum var endast 14 grader när jag kom upp, men nu är värmen på och jag sitter med den stora fluffiga filten omkring mig. Har precis tittat på lite NHL på tv:n.. det blev 4-2 till Toronto mot New York rangers. Skönt att bara koppla av ikväll efter att ha varit iväg till sent två kvällar i rad.
I morgon är det fredag och återigen är helgen på väg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar