lördag 22 oktober 2011

Vi skulle inte köpa något

Igår var det som sagt fredag och en bra, ganska lugn dag. När barnen hade gått på bussen tänkte jag att det kunde ju vara skönt att sova lite till. Efter en halvtimmes vilande utan att riktigt somna, gav jag upp... jag var väl helt enkelt inte trött. Gick upp och fick ett sms om att mormor var hemma, så startade datorn och hade en trevlig stund vid skype. Därefter gav jag mig ut i det kyliga, men soliga, vädret för att springa. Det är bästa lösningen när jag fryser... träna och ta en varm dusch, då får man upp temperaturen lite. Jag lagade mig pasta och skinksås till lunch. Tvättade pojkarnas filtar (egentligen täcken, men här har man ju inte påslakan.. så de används som filt), men det var nog det enda jobbrelaterande jag behövde göra när barnen var i skolan. Så jag tog det som sagt i övrigt ganska lugnt, hade lite mer tid vid skype och datorn. När pojkarna (tjejen hade fotboll) väl kom hem, sprang de direkt över för att leka med grannen. Så då var jag ensam hemma... igen! Hämtade sedan pojkarna och vi åkte för att hämta tjejen och sedan lämna av henne för en annan aktivitet. Sedan åkte vi hem och pappan hämtade upp tjejen och pizza på sin väg hem, så det blev pizza till middag. Lite spontant fick jag senare frågan av Julia om jag ville följa med på bio, så det blev en tur dit på kvällen för att se på footloose. Det gav mig minnen av Stockholmsresan i nian, då vi såg musikalen. En bra film.. men den började senare än jag trott, så var hemma sent. Hade problem med tandborstningen och somnandet, men när jag väl la mig vid 2 så var jag pigg. Datorn var på, så det blev ett hej till mamma och pappa, som redan hade vaknat för en ny dag. Sedan somnade jag.

Idag sov jag lite längre, sedan var jag lite amerikansk och åt en bagel med mjukost till frukost. Gjorde mig iordning, slappade och gav mig sedan iväg till köpcentret med några vänner. Det finns inte så mycket att göra här, så det var mest för tidsfördriv och umgängets skull vi åkte. Alla sa vi att vi inte skulle köpa något... det gick ju inget vidare! Jag köpte mig en ny hoodtröja, från Hollister (på rean). Jag vet att jag köpte en tjocktröja sist jag var i köpcentret och en i Boston (men den är för träning), men det är alltid så kallt här. Inomhus alltså, de har lite lägre rumstemperatur än jag är van vid, så varma kläder är bara bra! inte lika bra den dagen jag ska packa resväskan och inser att sakerna inte får plats... Jaja.. köpte även ett svart linne, men det är ju ett basplagg.
Imorgon ska jag till kyrkan, sedan ska vi träffas och skära pumpor.. wiiehu!
Godnatt!!

Resultatet av fem tjejer som inte skulle köpa något...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar