torsdag 22 september 2011

Svenskt lunchsällskap

Idag var jag trött... det blev inte bättre av att en av pojkarna satt sitt alarm på klockan sju för att väcka sig själv och även hans trötte bror, bara för att få spela TV-spel innan skolan. Problemet med TV-spel innan skolan är att all fokus hamnar där och de lyssnar inte på mig.. så det blev en morgondiskussion precis innan bussen kom, för att någon inte ville stänga av fast klockan var mycket. Så en trött morgon och att behöva bli irriterad och ta en diskussion var kanske inte den bästa starten på en dag. När de väl kommit på bussen så åt jag frukost och sedan sov jag i en timme. Skönt! Med lite mer vila i kroppen vek jag den sista tvätten från igår och så började jag dammsuga lite. Tog en paus i städandet för att gå en promenad med Denisse, det var inte så skönt idag för det var jättekvavt och fuktigt..sådan där äcklig luft. Men ändå skönt att röra på sig. Efter det åkte jag till SubWay för att äta lunch med en annan svensk tjej som kom för en månad sedan.. hon som jag träffade på starbucks bara sådär en kväll. Vi hade en trevlig pratstund och det kändes ovanligt att sitta ner med någon på ett matställe här och prata svenska.. Åkte sedan hem och slutförde min städning.
När barnen kom tillbaka och jag hoppades på lite bättre uppförande än morgonen, blev jag ganska snabbt besviken och fick ge en time-out. Tog några djupa andetag och pratade med dem och förklarade vissa saker. Efter det hade vi en bra kväll tillsammans. Vi åt middag med mamman och senare jobbade jag igen, för det var föräldramöte i skolan. Då blev det bland annat godnattläsning (tjejen läste för mig) och sedan även en omgång yatzy med en av pojkarna.. jag förlorade med 40 poäng. Så jag antar att dessa lyckade stunder på kvällen får kompensera lite mer jobbiga delar av dagen och jag hoppas att vad jag sa till dem, kan hjälpa även imorgon.
Imon är det fredag och det ska bli skönt!

En bild på skolbussen: (det finns en till stoppskylt där bak och dessa fälls ut när den stannar)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar