söndag 14 augusti 2011

You look good in red

Idag var det lördag igen och jag passade på att springa på morgonen även idag.. för igår blev det någon muffins och ett antal marshmallows för mycket. När jag kom tillbaka hittade jag amerikanska pannkakor, med små chokladbitar i, i köket. Mamman hade gjort dem på morgonen och gjort några även till mig.. det var snällt och de var goda, säkert supernyttiga också! Sedan blev det lite skype innan jag gjorde mig i ordning för att åka. Träffade tre andra tjejer utanför Starbucks, en från Tyskland och två från Österrike. Vi åkte sedan tillsammans till köpcentret som ligger i Danbuy, men det är väldigt nära ändå. Där åt vi mat tillsammans och som alltid när man är där blev det shopping.. för mycket. Köpte sandaler, en väska, armband, nagellack, solglasögon, ett linne och en tröja. Lunchen vi åt köpte vi på Panda express, det var något ris med grönsaker och sedan kyckling, i god men söt marinad, till det. Han som stod bakom disken och gav mig mat sa mitt i allt "you look good in red", hade ett rött linne på mig. För att ta vara på hans ord köpte jag mig röda solglasögon.. haha. Efter några timmar på köpcentret med lite lättare plånbok (eller tyngre av alla mynt man fått i växel) så åkte vi tillbaka, var och en till sig. Blev lite uppackning, nagelmålning och chill innan det var dags att åka tillbaka igen. En av tjejerna var tvungen att jobba, men de andra två och jag bestämde oss för att ha en filmkväll. Så vi träffades för att beställa pizza, gick och köpte glass, hämtade pizzan och åkte till Laura (tysk tjej). Där åt vi sedan pizza, såg på Charlie's angels och åt god vaniljglass med krossade chokladkakor. Efter detta skulle jag behöva ta ännu fler joggingrundor.. men vi ska ju spela fotboll imorgon på månadsträffen så det är väl okej. Hade en riktigt bra dag och känns skönt att ha lärt känna dem lite bättre! Ser fram emot imorgon...

Utanför köpcentret - Julia, Laura och Petra... med shoppingbagar 

 Pizza, say cheese!

Mumsig glass till filmen, bra avslut på en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar