torsdag 25 augusti 2011

Försmak av skolstart

Vi hade en ganska lugn och avkopplande morgon idag eftersom vädret inte var det bästa. Blev lite TV och även att färglägga Hello Kitty teckningar. Innan lunch skjutsade jag tjejen till en kompis, därefter åt jag och pojkarna lunch hemma. När de var klara tog de sina cyklar över till grannen, för att leka med honom. Så helt plötsligt var jag själv i huset. Passade på att städa och tvätta, men även sitta vid datorn. Blev skype med mamma och pappa och lite chattande på facebook. Ensam hemma ett tag.. bara att jag vänjer mig för på onsdag börjar barnen skolan. På kvällen var det dags att hämta henne igen, sedan skjutsade jag dem till aktiviteter. Passade på att ta en tur till postkontoret, för att handla inrikesfrimärken. Har nämligen nu slickat igen kuväret med min ansökan om weekend-kurserna, ska posta det imorgon. Man måste alltså som au pair plugga 6 credits här.. det är mellan 72 och 90 timmar. Närmsta college här ligger minst 40 minuter bort och jag har hört av tidigare au pairer att det bara blir en massa körande och arbete. Så jag har valt att ta två weekend-kurser på Long Island, vilket innebär att jag tar tåget dit på en fredag (datumen som jag ansökt om), pluggar typ hela helgen och åker tillbaka på söndagen. Två sådana kurser ger mig 6 credits och jag behöver endast betala $150 själv då familjen alltid står för $500. Detta kan verka dyrt, men jämfört med andra college och kurser så är det riktigt billigt! Hoppas bara brevet kommer fram och att det blir av!
Kvällen spenderades på starbucks med några andra au pairer. Vi hade planer på att åka in till NYC på lördag, men den där stormen Irene verkar inte vara att leka med, så det blir nog helgen efter istället. Denna helg får vi hitta på något tillsammans här, vilket inte alltid är det lättaste för det finns inte så mycket att göra. Aja, först är det fredag.. börjar 8.30, lite sovmorgon nu igen. Hoppas det blir en bra fredag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar