torsdag 18 augusti 2011

"Is he your son?"

När jag slutade arbeta idag, runt halv sju, så var jag trött men samtidigt glad för att idag har varit en bra dag och barnen har lyssnat. Alla var nere och hade frukost ganska tidigt, utan diskussioner om att någon inte vill äta något.. Kollade deras rum som var bra, sedan blev det lite städning för min del. Pojkarna var ute och cyklade och tjejen fick se på TV. När all städning var klar hjälpte jag henne på med hennes inlines, som hon fick igår. Så det blev en liten försiktig åkning på garageuppfarten. De spelade TV-spel en liten stund och sedan hade vi lunch. Efter det så bestämde vi oss för att åka till sjön, trots det molniga vädret. Precis när vi kom fram dit, sprack det upp och vi fick sol. Det var inte lika mycket folk där idag, så det var lättare att ha koll på barnen. En av pojkarna var vid smoothie-baren så jag gick för att prata med honom. Då satt någon man med sina två döttrar där och han frågar plötsligt om det är min son, så jag förklarar att jag är deras au pair från Sverige. Hans syster hade tydligen varit utbytesstudent där en gång. Amerikaner kan börja prata när som helst om lite vad som helst, lite annolunda mot den typiska "hejjagsittersjälvpåbussen-svensken". Därefter frågade även hon som sålde smoothies om han var min son... ser jag ut som en person som har en nästan 10-årig son???

Efter sjön åkte vi hem och bytte om, sedan skjutsade jag dem till lite aktivitet som stod på schemat. Under tiden barnen var där tog jag mig en kort promenad för att utforska lite mer av centrum. Hittade någon sportaffär och tänkte att jag kunde gå in. Den var superliten, med supermånga saker - alltså trångt!!. Även mannen i affären frågade var jag var ifrån, så jag berättade. Han själv var från Italien och satt typ och halvsov på en stol innan jag kom in. Han hade bl a Sverige-tröjor i alla möjliga modeller. Hade inte så mycket tid att titta, men lovade honom att komma tillbaka. Just de.. han sa också att han gillar det svenska landslaget! Satt sedan med min bok och väntade de sista minuterna på barnen utanför där de var, då kom någon och frågade mig vad jag läste. Pratglada människor som finns här, men det är faktiskt väldigt trevligt. Kvällens plan var att ta det lugnt med en film, men några frågade om jag ville träffa dem i parken... så blev en sväng dit, tyvärr inte jättebra men ändå bättre än en kväll för mig själv. De pratade en del tyska och om hur deras värdfamilj hade städerskor mm. Känns lite segt att höra med tanke på all städning jag gör. Aja.. det var kul at träffa dem i alla fall. Imorgon är det fredag, hoppas på ytterligare en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar