torsdag 11 augusti 2011

Glassträff hos LCC:n

Har varit på au pair möte hos vår LCC (Local Childcare Coordinator - kontaktperson helt enkelt) ikväll. Det var främst för de au pairer som kommit nu i sommar och det bjöds på glass, mums!! Det blev mycket bättre än min misslyckade kväll när jag körde vilse och allt... Tyskarna var bättre på att prata engelska idag eller var det att jag pratade med några andra.. Hade i alla fall en trevlig kväll och pratade med några jag redan pratat med, men även några nya som nyligen kommit hit. Bestämde att eventuellt ta en tur till köpcentret på lördag med en av tjejerna, ska bli kul! Lyckad kväll helt enkelt!

Skrev inget igår.. hände inte jättemycket i och för sig. Gjorde pannkakor till frukost och städade lite. Pojkarna lekte med en kompis hela dagen så hade det ganska lugnt med bara tjejen. så vi spelade twister och målade lite. Sedan på kvällen var det världens ösregn ett tag. Såg på Wipeout (typ familjens favvo-program) och sedan såg jag en film med föräldrarna.
Idag på morgonen satte jag ett stort plåster på foten och sprang ändå.. bra tillfällig lösning! Sedan blev det lite legobygge och twister, tvättade lite med. Efter lunch gick pojkarna till en kompis igen, så jag och tjejen spelade Twister (hon insåg typ igår att hon älskar det), flätade håret på små plast-ponnys och målade någon hund från en pyssellåda. Tog även en sväng till biblioteket och skjutsade dem sedan til aktivitet. Får se vad morgondagen bjuder på, men hoppas på bra väder och att barnen är sugna på att åka till sjön.. för det är jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar