måndag 15 augusti 2011

Lång dag

Efter en bra helg hade jag positiva förväntningar på en ny vecka med lite nya ideér på saker att göra. Det blev inte riktigt så idag... jag glömde nog att det var måndag! Blev lakanbyte i barnens sängar och en del tvätt att ta hand om sedan helgen. Städningen får vänta tills imorgon.. nu har mamman dessutom köpt någon ny mopp att ha utöver dammsugarn och den vanliga moppen, så det kommer bli dubbelt så mycket städning från och med nu. Barnen var inte på det bästa humöret idag om vi säger så, de lyssnade inte alls. Så det blev lite mer än 10 timmar med tvätt, tjat och åter tjat.. alltså en låång dag! Det regnade dessutom så jag hade tänkt att vi kunde hyrt en film eller åkt till en sporthall här, men det blev som sagt inte riktigt som jag hade tänkt idag.. Tror de var trötta för de lade sig sent igår, så vi får hoppas att morgondagen blir bättre efter en ny natts vila. Vädret skulle väl inte bli toppen i morgon heller, men i så fall får det bli en sväng till biblioteket och kanske en film.

Testade i alla fall de nya skorna idag och det kändes bra.. lite annorlunda men ändå bra.Trött efter denna dagen så även jag ska se till att sova mycket i natt. Imorgon ska minsann bli lite bättre. Och allt var inte dåligt idag.. de hjälpte mig att ta ut de gamla lakanen, vi gick en kort promenad under regnuppehållet och de lärde mig något nytt spel som var lite som Fia med knuff, fast ändå inte.. man hade en massa kort, ingen tärning och lite andra andra regler med.
Har just ätit kexchoklad, då får man lite sådär bra Sverige-känsla.. God och glad!! Det får vara morgondagens motto!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar