söndag 14 augusti 2011

Välbemött och DD-häng

Då var söndagen slut och jag borde ha lagt mig för en timme sedan, men så blev inte fallet. Började dagen med en liten sovmorgon och sedan gav jag mig iväg för att leta upp en kyrka som jag har läst lite om på internet. Hittade den på första försöket, trots att den inte var så stor. Det är en baptistkyrka. Så när jag kom dit gick jag in för att gå på dagens möte.. de har varje söndag och jag har sedan jag kom hit funderat på att ta mig dit. Först blev jag varmt välkomnad, de frågade var jag kom ifrån, presenterade mig för andra och var väldigt trevliga. Sedan satte jag mig i en bänk och hängde med så gott jag kunde.. man förstår mer än man tror. En del sånger de sjöng kände jag igen fast på svenska. Det var även ett bra budskap i predikan och jag kände att jag trivdes bra där, dit ska jag gå fler söndagar. På väg ut fick jag även en liten välkomstpåse, med en mugg, en bok och ett papper med välkomsthälsning och lite allmän information om kyrkan. Fick det av han som först hälsade mig välkommen och han kom även ihåg mitt namn. Sättet jag blev bemött på gjorde mig väldigt glad och jag gick därifrån med ett leende på läpparna.

Åkte sedan vidare till en liten sportaffär som säljer bland annat löparskor. Först kollade de med någon matta och maskin var trycket hamnar mest när jag går, sedan valde de ut ett par skor åt mig som kändes bra direkt. Så jag köpte dem.. om jag efter några användningar inte tycker det känns bra kan jag bara komma tillbaka och byta, så det är bra. Imon får det bli invigning om det inte ösregnar som det har gjort hela denna dag. Det ledde även till att fotbollstuneringen med alla au pairer här blev flyttad till tisdag. Så istället träffade jag Laura och Petra på Dunkin' Donuts, vi satt nog där och pratade i ungefär 3, 5 timmar. Åkte sedan hem för middag, efter det blev det lite skype. Därefter städade jag bort lite saker från au pairerna före mig som jag inte vill ha.. bland annat tidningar på tyska, kamerasladd och lite annat. Det blev fint, plockade även iordning inne i badrummet. Så nu är det rensat och finns plats för lite egna grejer.. så dags att sova. Imon börjar en ny vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar