lördag 27 augusti 2011

Irene skrämmer mig

Det var en bra dag igår, som började väldigt lugnt med en kort sovmorgon. Föräldrarna hade båda tagit ledigt för att spendera tid med barnen innan de börjar skolan. Så det blev en lite senare frukost och sedan gav de sig iväg med båten. Jag fick jättegärna följa med, men valde att stanna hemma. Kände för att baka, så det fick bli drömrulltårta... jag gav föräldrarna "Sju sorters kakor" fast på engelska (mängderna finns även efter de måtten som används här) när jag kom hit. Så tog hjälp av den boken. Skypade även med mina föräldrar och mormor samtidigt, så det fick bli lite bakhjälp från mormor. Glömde en ingrediens men den blev god ändå! Skypade även med farmor och farfar ett tag. Träffade sedan Alice och Petra i parken, det blev lite prat om allt möjligt och även glass. Vi tog även en tur till mataffären för att utforska vad de har och inte har när det gäller bakning. Jag har fortfarande inte hittat pärlsocker... Blev sedan tacopizza (hemgjord, fast färdigköpt deg) till middag, med familjen. Till efterrätt åt vi min kaka. Det roliga var att de åt sina med gaffel, lite kul för jag åt min med handen och det är alltid tvärtom.. jag brukar äta med bestick och de säger alltid "ät med händerna som en riktig amerikan". Så denna gången var det min tur att påpeka för dem att äta med händerna...
Efter åtta någon gång skrev Laura G (det är två Laura här.. en från Schweiz och en från Tyskland, denna gång var det hon från Schweiz) på facebook om jag ville följa med på bio. Så det blev bio med henne och Linda. Vi såg filmen "Crazy, stupid love". Den var väldigt bra och rolig.. det blev många skratt. Jag började skratta åt något och Linda frågade varför och jag sa att det var så "stupid".. lite senare skrattade hon och sa at det var så "crazy".. så det blev som filmnamnet utan att vi ens tänkte på det... Så kom hem efter tolv på kvällen och gick o la mig.

Idag har det varit en lugn dag. Tog en springrunda först, sedan har det regnat typ hela dagen. Jobbade 2 timmar mitt på dagen med. Men som sagt är ju stormen Irene på väg hit nu, vilket kommer innebära en massa regn och blåst. De varnar för att inte köra bil efter klockan 6 ikväll och inte imorgon, just för risken med att träd välter. Skrev ett inlägg för några veckor sen när det på en dag var två träd som välte av bara ösregn och lite blåst... så vill inte veta hur många det blir med en storm. Så denna helgen handlar det om att hålla sig inne och hoppas på att inte bli så hårt drabbade av den fruktade Irene. Det är ju lite skrämmande när man får varningar på mailen, telefonen, TV:n, internet, radion... överallt. Det var till och med toppnyheten när jag kollade aftonbladet förut... och är det en sådan stor nyhet i Sverige kan ni ju tänka hur mycket det är här... Så hoppas som sagt på det bästa nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar