torsdag 11 augusti 2011

Det nya "vanlig dag" vid bra väder

Idag har det varit en ganska vanlig dag.. alltså i det nya vanliga som är här nu. Städade och tvättade lite när barnen såg på TV. De fick även läsa lite och hjälpa till att plocka upp. Sedan efter lunch så åkte vi till sjön, det var fint väder idag så det var bra. Åkte tillbaka för att åka vidare till deras aktiviteter, passade på att läsa lite medan de var där och jag satt och väntade. Läser boken "Crazy Love" av Francis Chan, mycket läsvärd bok måste jag säga. Det blev sedan grillad kyckling till middag. Har sedan tagit det lugnt på mitt rum framför datorn och TV:n. Letat lite helgresor till Niagarafallen, hoppas på att kunna ta en tur dit någon gång under mitt år här! Var nyss nere för att kolla upp morgondagens schema och för att säga godnatt, då mamman frågade om jag ville ha nybakad muffins.. säger man nej till nybakad muffins?? Kan ju försvara mig med att det var riven zukini i dem, så de var ju nyttiga! Börjar lite tidigare i morgon, men skulle tydligen sluta tidigare också och det låter ju inte helt fel! Ingen städning eller tvättning som väntar heller, blir nog en bra fredag. Frågan som återstår att se är.. blir det pizza även denna fredag? Hade det i och för sig igår, så hoppas inte...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar