fredag 12 augusti 2011

S'mores efter längre dag än väntat

Fredagen började med en tidig morgon, för att hinna med en joggingrunda innan start. Sedan gick allt väldigt bra och barnen var hjälpsamma, så efter frukost, tandbortstning och bäddning satte vi oss allihop i soffan och såg ett avsnitt av Wipeout. Sedan blev det bland annat lite legobygge, lemonadförsäljning, lunch och annan lek. Därefter blev det en mindre bra del av dagen.. slutade inte så tidigt som jag blev lovad och jobbade nästan 3 timmar mer. Det var dessutom under den tiden som barnen inte riktigt kom överens, så det blev en del sånt att ta hand om. När jag sedan slutade blev det lite skype med mina föräldrar och sedan åt vi middag.. och det blev inte pizza som tur var! Efter det tittade jag på lite av Phineas och Ferb filmen, som är ganska så ny! Vi såg inte hela, men det jag såg var bra.. hoppas jag får se slutet en annan dag! Därefter blev det S'mores, första gången jag testade det.. men mycket gott. Först grillar man marshmallows, sedan lägger man den mellan två kex och lägger in en chokladbit också. Sedan är det bara att äta.. namnet kommer från att när man har ätit en vill man ha mer, alltså some more.. säger man det lite snabbt får man s'more. Är nu på mitt rum och ser på filmen 50 first dates, den är bra.. men det är reklampaus typ hela tiden och de är riktigt långa med. Imon blir det sovmorgon och sedan köpcentret med två tyska tjejer.. som inte pratar tyska hela tiden, så det blir nog roligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar