söndag 21 augusti 2011

Lila eller svarta?

Nu kommer alltså dagens inlägg.. detta kan vara lite förvirrande.
Så som sagt blev det köpcentret även denna lördag. Det finns inte så mycket att göra här, så då blir det på något sätt dit man åker på helgen och spenderar mer pengar än man tänkt... inte bra. Åkte med Petra och Alice, från Österrike och Tyskland. När vi ändå var där passade vi på att gå in i den stora sportaffären bredvid, för jag ville titta på fotbollsskor och benskydd. Tur att jag har ganska små fötter.. damskorna var för stora, så fick handla från barnskorna och de är billigare! Hittade ett par för bara 20$ som var vanliga, enkla, svarta adidas. Sedan såg jag ett par andra lila och orangea för 30$... de fanns bara i min storlek och en till. Så det blev lite velande fram och tillbaka, men till slut valde jag de färgglada för jag visste att om jag inte köpte dem skulle jag bara ångra mig. Även dessa var adidas. Men ändå, 30$ är typ lite mer än 200 kr. Så för fotbollsskor är det väldigt billigt. De var ju även lite orangea och tänkte att nu måste jag se till att få med även dessa tillbaka till Sverige när jag ska hem, de matchar ju UBK:s orangea tröjor - som jag verkligen saknar!

Köpte även benskydd och fotbollsstrumpor, så nu är jag redo att spela lite fotboll! Inne i köpcentret hittade jag ett par jeans på rean, en mörkblå blus och lite nödvändiga småsaker. Vi hade lunch där tillsammans mitt i shoppingen. När vi alla insåg att vi handlat för mer än planerat, satte vi oss i en soffa och pratade istället. Vi bestämde oss även för att ha en liten picknik i parken på kvällen. Så efter köpcentret åkte vi till mataffären och handlade lite vindruvor, småmorötter och en del mindre nyttiga saker att ha till kvällen. Åkte hem och plockade upp lite, skypade med mamma och pappa, hade lite middag och sedan va det dags att åka igen. Gick också över innan och hälsade på den nya au pairen från Mexiko som tar över den norska tjejens jobb. Hon kom igår, så jag frågade om hon ville följa med och det gjorde hon. Så vi satt mitt i parken, det är som ett runt öppet hus med tak. Satt där på filtar på golvet, det var bra för i taket fanns det dessutom en lampa så vi behövde inte försöka se genom mörkret. Det blev en del ätande av det vi köpt in, alldeles för mycket dock... (måste se till att springa imon). Vi spelade även uno en gång och jag vann! Fast det blev mest pratande om allt möjligt. Det blev i alla fall en mycket bra kväll och det blev nästan lite av en välkomst-picknik för den mexikanska tjejen.
Imorgon ska jag till kyrkan igen och sedan ska jag träffa Linda (från Österrike, hon var med på pickniken).

I love them! De ser mörkblå ut här, men är lila. 

Soffhäng i köpcentret med nyinköpta grejer. 

I "huset" i parken. 

Uno, smått o gott att äta och schyssta tjejer - bra avslut på dagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar