lördag 20 augusti 2011

Chokladbollar!!

Igår kväll var det åskväder här och därmed inget internet, så sparade det i Word tills idag men glömde lägga upp det på bloggen tidigare!
Fredagar är helt klart bättre än måndagar. Började dagen med en joggingrunda och sedan en dusch innan det var dags att börja. Även idag var det ganska enkelt att få i barnen frukost, de bäddade även sina sängar väldigt fint. Jag hade en del tvätt att ta hand om med. Pojkarna var ute och cyklade runt vägen stora delar av dagen, så spenderade lite tid med tjejen. Hon åkte bland annat inlines och så målade vi lite grann också. Hon fick sedan besök av en vän och de lekte tillsammans. Pojkarna var också i huset ett tag, med en av sina vänner. Så under en del av denna dag hade jag 5 ungar springandes i huset, men det gick bra.. de höll varandra upptagna. När deras vänner hade gått hem och benen var trötta efter allt springande och framförallt cyklande, så lät jag dem se på film. Passade på att baka chokladbollar. De har inte riktigt samma ingredienser så man får ta lite av det man hittar. Havregrynen tog slut också, chokladbollarna blev därför inte så fasta.. tur att det ordnade sig lite i kylskåpet. De hade varken pärlsocker eller kokos så jag tog något genomskinligt strössel jag hittade.. det smakar bara socker och eftersom det är typ genomskinligt ser chokladbollarna lite småläskiga ut. Fick lite hjälp att rulla dem, men endast ett fåtal för TV:n var mer spännande. Men det var kul att baka lite, även om det var väldigt enkelt. Mamman kom hem lite tidigare än hon brukar, så hjälpte henne att plocka upp alla varor från affären. Sedan hade vi middag och efter det såg jag på en film och tog det lugnt i mitt rum. En riktigt trött kväll, veckan har gått fort men det har varit mycket arbete.

Imorgon (läs idag) ska jag till köpcentret och även till sportaffären där. Ska åka med 2 andra au pairer, så jag hoppas det blir roligt. Ska dock försöka att inte spendera så mycket pengar… Har alltså precis varit där, men skriver ett nytt inlägg om det i slutet på denna dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar