söndag 21 augusti 2011

Storasyster

Idag började jag med att springa bort någon av gårdagens kakor, sedan blev det dusch och en snabb frukost innan jag gav mig iväg till kyrkan. Även denna vecka var det väldigt bra och alla är så vänliga och trevliga så jag känner mig så välkommen. Det var många som hälsade på mig och alla frågar om jag är härifrån, så då måste jag förklara att jag bor här och arbetar som au pair, men att jag är från Sverige. Efter mötena har de alltid lite kaffe och kaka i källaren, så det var några som frågade om jag ville följa med ner. Eftersom jag inte gjorde det förra gången tänkte jag att det kanske är dags... tog en kaka men det tog mig nog 45 minuter att äta upp den för jag hade fullt upp med att prata, hälsa och svara på frågor. Men det gör mig inget, hellre det än att ingen pratar med mig. Jag träffade även de lite äldre ungdomarna där i dag.. de är lite äldre än mig, men det var kul att prata med dem. De ska troligtvis dra igång att träffas en kväll i veckan under hösten och vill gärna att jag ska vara med. Så det känns bra!

Efter en bra start på dagen åkte jag hem och åt lunch. Vädret ändrades på ett fåtal sekunder från soligt väder till ösregn, åska och blixtrar. Skulle träffat Linda (au pair) i parken, men det blev lite kringåkning i bil istället. Vi åkte bland annat och köpte hörlurar som hon behövde och mobilpåfyllning som jag behöver. Planerna för nästa helg är en tur till NYC.

Imorgon är det jobbdags igen, så jag hoppas vi får en bra dag. Föräldrarna sa vid matbordet idag att jag är som barnens storasyster, då ena pojken svarade "näe, det går inte.. för hon är från en annan familj". Då sa pappan "men det är som att vi adopterar henne för ett år, så hon är visst er syster". De skulle sedan se någon film och då sa tjejen "I wanna sit with you sis"... alltså ungefär "jag vill sitta med dig syrran". Det var ju lite gulligt! Ska gå ner och fråga när jag börjar imon och datorn behöver batteri, så det var allt för idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar