tisdag 16 augusti 2011

Fotboll får mig att le

Så idag blev en bättre dag som tur var! Måste säga ursäkta för gårdagens pessimism.. men att vara au pair är inte alltid lätt, å andra sidan tror jag att var man än är så kommer vissa dagar vara bättre än andra. Så idag har barnen lyssnat mer än gårdagen, de är trots allt barn så att de ska lyssna hela tiden är inget jag förväntar mig, men ibland är ett måste. Jag städade och tvättade, medan barnen lekte/såg på TV. Sedan åt vi lunch och de lekte lite efteråt. Därefter åkte vi till biblioteket och barnen lånade nya böcker. Vi tog även en extra sväng till affären för att hyra en film, barnen ville hyra Soul Surfer.. jag tänkte att det är en dramafilm och kanske inte riktigt deras typ av film, men åldern var okej och jag har velet se filmen superlänge så den fick det bli! Jag tyckte den var bra, lite sorglig.. men den visar ändå på så mycket mer och jag tycker helt klart den är värd att se. Hon gör det bästa av situationen och använder det negativa till något positivt.

Sedan blev det lite skjutsning, vika tvätt, slänga i sig en hamburgare och åka till fotbollsturneringen. Det var alltså månadsträffen för augusti och vi var väl runt 20 personer eller något sådant. En del mer engagerade än andra (typ en del som stod mitt på planen och pratade med varandra... på tyska). Men man ska inte döma alla, en del av dem spelade och var väldigt bra. Det var hur som helst riktigt roligt och jag har saknat att spela. Det var inte superseriöst, så det var skönt. Hade inga fotbollsskor (ska däremot köpa mig ett par) gjorde inget nu för ingen annan hade heller. Det var långt gräs, blött av allt regn som varit. Det var även klippt för ett tag sen, då det var högar med gräs lite här och där.. vi alla lämnade planen med gräs överallt. På grund av att det var så halt och ingen hade fotbollsskor så halkade alla omkring hela tiden och nästan alla ramlade minst en gång. Kunde därför inte gå in helt för det. Men fotboll är fotboll och jag hade en rolig kväll, det är något med den sporten som gör mig glad. Måste ju även nämna att jag minsann gjorde ett mål! Hoppas det fungerar med den där fotbollen jag har kollat upp lite, för nu när jag spelat lite vill jag ha mer!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar