söndag 31 juli 2011

Avkoppling på båten

Idag var det en sådan där skön söndag. Jag var ledig vilket innebar sovmorgon.. jag sov inte så jättelänge men längre än i vanliga fall. Sedan var det dags för morgonjoggingen, lite jobbigare idag än förra gången för det var ganska varmt idag. Är i alla fall stolt att jag nu lyckats hålla denna nya vana varannan morgon ett tag, får se hur länge det funkar. Efter det åt jag frukost och sedan tog jag en lång dusch. Eftersom det var bra väder och även föräldrarna var lediga så åkte vi ut på sjön med familjens båt. Jag tog ett dopp, sedan låg jag uppe på båten i solen och läste en bok och bara tog det lugnt. En familj som känner min värdfamilj kom till samma ställe med sin båt, så barnen lekte med varandra. Vi var ute ganska länge och sedan bjöd dem med den andra familjen hem på middag. Det blev grillade hamburgare, så det var gott.

Imorgon ska jag åka med familjen på semester upp till New Hampshire. Vi ska vara där en vecka och ha det trevligt tillsammans. Har fattat det som att vi dessutom ska vara vid kusten, så det kanske blir ett dopp i Atlanten. Så nu ska jag packa lite grejer, men min väska är på vinden så måste ta ner den i morgon. Blir ganska tidig morgon så jag får mina grejer packade, sen ska jag nog städa innan vi åker med och hjälpa barnen lite med deras packning. Jag har väldigt lätt att somna när jag åker bil, så hoppas det är okej att sova lite på resan dit. Vet inte om jag kommer ha tillgång till internet där än, men tar med datorn så får jag se.

Just de... en sak jag glömde skriva igår om NYC-turen. När vi gick på 5th ave så såg jag helt plötsligt två tjejer som jag kände igen, så jag hälsade. Det var två tjejer från Tyskland som jag har träffat på Starbucks och poolpartyt, de är också au pairer i Ridgefield. Kändes lite coolt att möta någon man känner i New York, det är ju inte Högsby-storlek direkt...

Internet-tillgängligheten får bestämma när nästa inlägg blir, hoppas på bra väder i NH nu, för all min solbränna har försvunnit! Ha det fint!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar