onsdag 27 juli 2011

Fallna träd och nya vägar

Det här är gårdagens inlägg, skrev det i word för internet funkade inte och orkar inte ändra allt idag.. så när det står idag menar jag igår och imon är alltså idag…

Det blev som sagt lite skjutsande hit och dit idag, men det gick bra. Jag har även dammsugit och tvättat sådant som tillhör barnen. På eftermiddagen var vi ute ett tag och spelade lite basket, sedan lekte de lite för sig själv innan vi skulle åka iväg till nästa aktivitet. Var med ett av barnen på biblioteket när de andra hade aktivitet och när vi skulle åka tillbaka och hämta dem så var vägen avstängd. Det innebar att jag var tvungen att svänga in på en annan väg där jag aldrig varit förut, jag hade ingen karta, ingen gps och får enligt lag inte använda mobilen när jag kör och hade ingenstans att stanna. Gav min mobil till barnet och gav instruktioner om hur hon kunde ringa mamman, men det lyckades inte så bra… Jag kom till något vägskäl och tänkte att jag svänger här och vid nästa vägskäl så var det en väg åt det hållet där den avstängda vägen var, så jag chansade med en sväng och lyckades komma ut på samma väg efter avstängningen. Det låg nämligen ett träd på vägen. Jag lyckades komma rätt och när vi kom ut på rätt väg kom solen fram och vi kunde se en regnbåge, lyckligt slut på den äventyrliga händelsen!
Åkte sedan till Starbucks på kvällen för att träffa tjejerna jag pratade med på poolpartyt, även två kill-au pairer kom dit (min värdmamma kallar dem man-pairs). Så vi pratade om lite allt möjligt tills de stängde och det var dags att åka tillbaka igen. När jag kommer in på den smala vägen så står där en brandbil och blinkar, så jag stannar en bit bakom och väntar. Då kliver två brandmän ut och spärrar av vägen, sedan kom de till mig. Vet inte vad som hade hänt men tror det var ytterligare ett träd. De gav mig i alla fall bra instruktioner på en annan väg hem och hjälpte mig att se när jag skulle vända runt. Hade faktiskt kört den andra vägen förut, men visste inte att man kunde komma till den därifrån, hur som helst så löste det sig även vid det trädet.

Det regnade här idag, eller det började typ när jag skjutsade dem till sina aktiviteter och så var det ganska mycket (då välte det första trädet), sen slutade det. När jag skulle åka till Starbucks började det igen och det var hur mycket som helst (då välte troligen det andra trädet). Det var grenar och sånt överallt på vägarna. Men känns ändå konstigt att regn kan välta träd (det var i och för sig mycket),men det blåste inte. Aja.. det blev ju ett litet äventyr, ska fixa en ny sladd till gps:n så jag kan börja använda den snart. Imorgon har jag sovmorgon, börjar typ vid lunch. Så det blir nog lite morgonträning, efter att ha sovit lite längre. Sen ska jag jobba sent, första gången jag är hemma själv när barnen ska lägga sig.. önska mig lycka till!

Dagens inlägg kommer ikväll, men det blir ju någon gång i natt för Sverige...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar