onsdag 6 juli 2011

På amerikansk mark

Efter mycket hit och dit är jag här på au pair skolan på Long Island och har nu en kort lunch paus efter lektioner hela förmiddagen, snart börjar de igen. Hur som helst gick resan bra, vi var 5 tjejer som träffades på Arlanda, sjukt skönt att ha någon att prata med det gjorde det hela bättre. I London var det mellanlandning och vi fick åka tunnelbana till gaten för att det var så stort. På tal om stort, flygplanet var gigantiskt, det var däremot inte benutrymmet så det blev inte särskilt mycket sömn på planet. Väl framme väntade en massa kö till tullen, men allt gick bra och jag kom in i landet. Sedan åkte vi buss till skolan och här fick vi också lite information innan vi äntligen fick sova. Jag la mig 8.15 på morgonen svensk tid alltså efter två på natten här. Sov sedan i 4 timmar innan det var dags att gå upp. Kan sammanfatta allt så här långt.. TRÖTT! Men det funkar, alla är schyssta och vi har kul. Men lektionerna är sega. Jag delar rum med 2 tjejer, en från Österrike och en från Sydkorea. Nu är det dags att gå igen, för man får inte vara sen!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar