söndag 24 juli 2011

En bra lördag

Vaknade upp på morgonen, någon timme senare än när jag jobbar.. snoozade nån extra gång bara för att jag hade tid. Sedan blev det på med träningskläder.. förra au pairen lämnade en del kläder här och en del av dem har jag sparat.. bland annat ett par träningsshorts som är hur sköna som helst, jag måste hitta såna i någon affär!! Hur som helst tog jag mig ut på en liten joggingrunda. Denna blev ytterligare lite längre och det kändes så bra. Jag är inte en person som gillar att springa bara sådär, men ibland är det bara så skönt. Det är ganska mycket träd här, så man får den där friska luften av natur. Man kan rensa hjärnan lite och bara göra något helt annat. Att dessutom ha hillsong-musik i öronen gör hela rundan ännu bättre och man glömmer nästan bort att det är jobbigt. Det är mycket återvänsgränder och många backar upp och ner.. det känns som att de flesta är uppåt, men man får ju springa en bit och sen vända så det är nog lika egentligen. På ett sätt gillar jag uppförsbackar, det är bra träning och de motiverar mig att ge lite extra..
Nog om morgonträningen... den följdes av en lång skön dusch och sedan frukost bestående av våffla. Helt okej.. jag tänkte vilken dag! Tills... jag får en paket som precis kommit på posten, full med gott svenskt godis och ett kort. Detta var en liten trevlig överraskning från mina föräldrar.. tyvärr hade chokladen smält lite, men vad gör väl det. Har nu gömt godiset på ett förhoppningsvis bra gömställe, för att få behålla det själv. Sen blev det lite skype med mamma och pappa, även med mormor. Hur skulle det gå här om inte skype fanns?! glad att jag lever på 2000-talet. Lunchen blev pizza som var över från igår... det kompenserades dock upp med grillat på kvällen! Var också inne i stan idag och åt glass. På kvällen åkte jag med den norska au pairen till köpcentret, så det blev lite nya kläder faktiskt. Med tanke på att dollarn är ganska låg + att mycket är billigare här.. köpte jag ett billabong-linne för typ 90 svenska kronor och det är billigt!! Köpte även en annan topp och en tröja. Om jag känner för det kanske jag lägger upp bilder på dessa nån dag. Sedan såg vi på en film och åt Ben & Jerry's glass (jag vet att jag redan ätit glass innan, men kunde inte motstå) det var 2 burkar för 6$, det vill säga mindre än 20 kr per burk (en sån burk kostar typ 50 kr i Sverige). Okej.. jag vet att jag är från småland och aningen snål, så detta är fantastiskt. Hur som helst har detta varit en bra dag.. lite svalare idag också (LITE) men helt okej för att klara av en joggingrunda utan att dö av värme i alla fall. Imon blir det poolparty!

1 kommentar:

  1. Jag visste att du skulle få paket :)De handlade av mig :) så jag hjälpte till så det blev rätt :P gulligt av mig ju :P

    snåla småläningar är vi frida <3

    SvaraRadera