fredag 22 juli 2011

Film och bad i värmen

Idag var det varmt.. igen! Det var nästan 40 grader och då menar jag inte sån där skön värme som ibland när man är på solsemester..det är mer den där klibb-värmen. Har nu haft min air condition på i flera timmar och jag börjar faktiskt äntligen känna skillnad i rummet. I denna värmen är det svårt att hitta på något aktivt med barnen.. så det blev lite yatzy och sedan en film, alltihop inomhus med ac och fläktar på. På eftermiddagen åkte vi till sjön igen och stannade ganska länge. Det var skönt, men vattnet är också ganska varmt så det är ingen överdriven svalkning. Hur som helst fick vi ju både frisk luft och lite aktivitet där som kunde kompensera upp förmiddagens filmtittande. På kvällen blev det pizza, hade det förra fredagen också.. hoppas inte det är någon sån där veckotradition, för de som känner mig vet att pizza inte är min favorit även om jag på de senare åren faktiskt har börjat äta det. Tror i och för sig dagens pizza berodde på att ingen ville stå och laga mat i värmen och det kan ju faktiskt vara förståligt. På kvällen såg jag på film med familjen.. samma som vi såg på förmiddagen; Wall-e (eller vad den nu heter) har faktiskt inte sett den förut, men den var inte så bra att den var värd att ses 2 gånger samma dag. Hur som helst hade jag inget bättre för mig och det var ändå lite mysigt... att gå upp på mitt rum hade varit självplågeri med tanke på att det fortfarande var typ kokande varmt då. Nu var denna arbetsveckan över och jag tycker faktiskt att den har gått väldigt bra. Nu är det helg.. och det ska bli varmt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar