söndag 17 juli 2011

Ledig helg

Jag var ledig i helgen, men var ändå hemma med familjen. Hade planer på NYC idag men det får bli en annan helg, tågstationen var under reparation så det var ganska knöligt. Igår tog jag det mest lugnt, skypade med dem där hemma. Jag var också inne i stan en liten sväng. På kvällen grillade vi och några av familjens vänner var här.
Idag har jag också tagit det lugnt, fått hjälp med några saker och testkört till ett ställe där jag ska lämna barnen några gånger.. så jag hittar dit. På eftermiddagen åkte vi till sjön och eftersom jag var ledig kunde jag slappna av med en bok i solen, somnade lite också. Just de.. glömde morgonen. Idag när jag vaknade kände jag behovet av träning och lite rensning av huvudet, så jag tog en kort joggingrunda innan frukosten som bestod av amerikanska pannkakor. Det finns ingen vidare bra runda att springa här, men får väl hitta på nåt bra, för nu ska jag börja träna igen annars funkar jag inte. I höst när barnen börjar skolan ska jag skaffa mig ett gymkort.
(om någon undrar varför jag inte skriver så mycket om familjen eller lägger upp bilder så beror det på att amerikanare ofta är väldigt överbeskyddande och som alla vet, man kan inte lita på internet...)

Hur som helst imon börjar en ny vecka och jag hoppas att den ska kännas lite bättre och enklare, men det är fortfarande mycket kvar att lära och ta in. Ska nog lägga mig tidigt ikväll för att vara pigg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar