onsdag 6 juli 2011

På skolan

Förlåt om förra inlägget blev lite stressigt och sådär, men internet är inte jättesnabbt och det är som sagt en väldigt viktig regel att vara i tid. Det är lektioner hela dagarna verkligen och med tanke på att man är jetlaggad är det ganska jobbigt att hålla sig vaken, men på nåt sätt går det bra. Engelskan fungerar bra men det blir även en del svenska då vi är några från Sverige. Det är tyskarna som är flest, hur många som helst.. det känns som att det inte borde finnas några ungdomar kvar i Tyskland. Förut hade vi en international sing-along, då varje land fick uppträda med en barnlåt. Vi sjöng små grodorna och hoppade runt i en ring. Sedan var en polis här och pratade om en del regler, han va ganska rolig också.. men det är sjukt hur mycket regler de har!!
Skolan är i alla fall riktigt stor, det är ett område med ett antal stora byggnader. Har fotat lite, så det kanske kommer nån bild när jag har kommit till familjen! Ikväll fick vi hamburgare att äta, men de var faktiskt i normal storlek :P. Däremot på morgonen när jag duschade så var det en tvestjärt i duschen.. de som känner mig vet att jag hatar tvestjärtar! Den här var dock en centimeter längre än de vi har hemma i trädgården i Sverige... vet inte än om allt är större här, men det är i alla fall tvestjärtarna!
Man träffar många människor här från olika länder och det är väldigt roligt och intressant, har även träffat de som ska till samma stad som mig, alltså Ridgefield. Det är skönt att träffa några redan innan man kommer dit, för det är det man ser fram emot nu.. att få komma till värdfamiljen. Så längtar tills lördag! Men innan dess, på fredag, väntar en tur till NYC.. spännande. Imon blir det lektioner hela dagen, kanske uppdaterar på kvällen!
Ha det bra!

1 kommentar:

  1. Hejsan! Vad tufft med tvestjärtarna, vänta tills du får se spindlarna...... Vad fint du skriver min älskade lilla dotter. Kram mamma

    SvaraRadera