måndag 25 juli 2011

En helt okej måndag

Måndagar är kanske inte alltid de roligaste dagarna.. det har jag aldrig tyckt, i och för sig så det är ju ingen nyhet. Vet inte riktigt varför.. idag berodde det nog lite på att det blir mer arbete efter en ledig helg då ingen gör mina arbetsuppgifter... hur som helst var det annars en bra dag. Inte så fint väder, typ regnat hela dagen så vi har hållt oss inomhus för det mesta. Jag tog mig faktiskt upp på morgonen och utökade min runda ytterligare några steg idag, då regnade det inte. Sen blev det städning, lakanbyte och tvätta lite. Det är lite mer sånt arbete än jag trodde, men det funkar. Vi hyrde en film och sen hittade barnen på någon lek och höll sig själva ganska upptagna under eftermiddagen. Egentligen var dagen ganska bra och allt flöt liksom på, men efter 10 timmar blir man ganska trött.

Just de.. på morgonen fick jag steka svenska pannkakor till barnen, fast det receptet de hade och kallade svenska pannkakor innehåller mycket mer socker än jag någonsin använt..jaja de blev ju goda. Barnen åt de till frukost och jag sparade några till lunch (de har bröd till lunch och pannkakor till frukost, jag är mer van vid tvärtom så så fick det bli). Imorgon är det tisdag och då är det lite aktiviteter på schemat, så ska väl skjutsa lite hit och dit, så får jag väl ta tvätten som jag inte hann med idag också.

Nu börjar träningsverken i benen komma, men då vet man ju att träningen faktiskt funkar! Har dessutom kanske hittat något så jag kan spela fotboll på skoj nån kväll/morgon i veckan med några tjejer/medelålders kvinnor från området (säkert det senare alternativet, men äsch). Måste köpa fotbollsskor o benskydd i så fall och egentligen även ett par bra löparskor om jag ska fortsätta springa. Men vi får väl se hur det blir!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar