söndag 10 juli 2011

Äntligen här!

Igår var det dags att åka till familjen och jag var verkligen supernervös på bussen. Men allt gick bra och efter att ha sett dem genom bussfönstret släppte all rädsla. De stod där med en fin skylt som barnen hade målat och det stod "welcome Frida". Efter att ha hälsat och fått några långa kramar tog vi mina saker och gick till bilen. Sedan åkte vi till deras hus och allting gick bra. Jag fick knappt en lugn stund för barnen var så nyfikna och ville prata med mig hela tiden, det va ändå jättebra. Lyckades till slut bli klar med att packa upp, så nu behöver jag inte leva i en resväska längre. Jag har ett jättefint rum och ett eget badrum. Igår kväll blev vi bjudna till några av familjens vänner på middag, det var trevligt och kändes verkligen amerikanskt. De har också en au pair så jag följde med henne till köpcentret också. Har hunnit med mycket.
Idag har jag spelat fotboll med barnen, vi har grillat och vi var ute på en sjö med familjens båt. Det var superhärligt, soligt och skönt i vattnet. Jag har också testat att köra här, det är lite annorlunda eftersom bilen är större (förvånad?) och vägarna är annorlunda men det gick också bra. Imon ska jag börja jobba på riktigt, spännande!

NYC var förresten superbra, förutom att det regnade så jag fick inte så bra bilder. Skriver mer om det en annan dag och kanske lägger upp bilder därifrån också!
Godnatt.. eller tidig godmorgon för Sverige!..

1 kommentar:

  1. Vad glad jag blir att du har det bra :) låter jätte bra :D

    SvaraRadera